La misèria moral del PP valencià #LleiDeSenyes

Sico Fons

La misèria moral del PP valencià

El PP valencià continua amb la seua ofensiva contra —paradoxalment— els mateixos valencians. Potser se saben ja amb poc de temps abans de perdre definitivament el poder de la Generalitat i nombrosos ajuntaments, i per això tenen pressa d’acabar la seua faena —bruta i miserable faena— per a carregar-se qualsevol cosa que faça una mica d’olor de cultura o defensa de la llengua pròpia. Ens volen submisos, silenciosos, i, sobretot, espanyolíssims. Ara —després d’eliminar els mitjans públics en la nostra llengua i quasi, quasi l’educació— s’han tret de la mànega una nova facècia, una nova broma de mal gust; estic parlant de l‘avantprojecte de la Llei Valenciana de Senyes d’Identitat. Una llei que pretén, segons ens diuen, defensar les senyes d’identitat dels valencians i castigar totes les associacions o universitats que no l’acaten; és a dir, i parlant clar, qualsevol que no estiga ben adoctrinat i gose afirmar que la llengua que parlem els valencians té alguna relació filològica amb els catalans o els mallorquins serà immediatament exclòs de les subvencions públiques. També, segons aquesta llei, seran tingudes en compte —i protegides— festes i tradicions com Bous al Carrer o embolats que com tots sabem no es distingeixen massa pel seu bon tracte als animals. I naturalment serà prohibit el terme “País Valencià” o qualsevol senyera que no porte el color blau en un extrem. La misèria moral d’aquesta gent —que no podem oblidar que majoritàriament només utilitza el castellà tant en les seues relacions familiars com en les públiques— és tan infinita com espaordidora.  De què els podem titlar? De cínics, d’hipòcrites, de serfs aduladors dels interessos de Madrid? Ja ho vam vaticinar, l’embranzida independentista de Catalunya afectarà indirectament els pobles més vulnerables i submisos que comparteixen llengua i cultura, és a dir, els mallorquins i el valencians. No poden pas permetre més nacionalitats diferents dins de la seua sacrosanta Pell de Brau; i és per això que utilitzen des de fa anys i panys el famós “divideix i venceràs”. Intenten dividir-nos a tots els parlants de la nostra llengua i, sobretot, als mateixos valencians cercant diferències i ortografies distintes que no existeixen en la realitat. No els importa fer el ridícul. Tergiversen i desvirtuen les senyes d’identitat valencianes per a eliminar-ne qualsevol rastre de catalanitat, i per descomptat, la principal és el nostre idioma. Què faran ara? Crear un tribunal inquisitorial per a vetlar per la puresa de l’idioma? Llavors, caldrà sancionar el propi president de la Generalitat que coneix tan bé la nostra llengua com el lapó o el suahili? Però com ja hem dit o insinuat, s’acosten les pròximes eleccions autonòmiques i municipals, i ens volen nugar encara més de peus i mans. Probablement volen, abans que els fem fora, seguir fil per randa la cèlebre màxima dels seu líder polític i espiritual el general Francisco Franco: “Todo está atado y bien atado”. En tot cas, però, la marxa enrere ja ha començat. Vorem... [Sico Fons]