"l'Ahuir futur incert" fotografies d'Alba Escrivà ... contextualització des de la Valldigna

Vicent Company i Sancho

Com que finalment no podre assistir a la inauguració de l'exposició d'Alby Menta al nostre poble, Simat de la Valldigna, degut a un compromís amb els companys de l'ACP "Ara Mateix" de Gramenet del Besós del que no puc fugir [#27abrilGramenet: @PauAlabajos @ceskfreixas @AndreuValor], us deixe el que us pensava comentar personalment aprofitant l'esdeveniment i que he publicat també al meu bloc personal en el diari digital LA VEU del PAÍS VALENCIÀ, agraïnt de bestreta, la lectura que qualsevol de vosaltres podeu fer aquest capvespre a Simat:

La mostra fotogràfica baix el títol "L'Ahuir, futur incert" d'Alba Escrivà i Cucarella és una exposició de fotografies que fa un recorregut pel paratge de la platja saforenca de l'Ahuir i què ja ha estat exposada a València i Gandia.

Amb una selecció de fotografies realitzades durant una posta de sol durant l'estiu, l'exposició mostra la bellesa d'este paratge natural que queda al costat de les massificades platges de Gandia i Xeraco. Un lloc on les dunes i les plantes autòctones encara sobreviuen a la vora de la mar i baix l'atenta mirada del Mondúver.

Els simaters, i per extensió els valldignencs, hem estat capdavanters en la lluita contra la MOLT ALTA TENSIÓ (MAT) al seu pas als nostres termes. Ara però, el focus del desficaci i despropòsit ecològic es trasllada a la nostra costa, amenaçada novament pel model de rajola especulativa, no exempta dels esguits de la corrupció i pròpia de les polítiques neoliberals i d'esclavatge capitalista impulsades des de la dreta (PP) i la social democràcia (PSOE). Un model que ens ha dut a una autèntica ruïna econòmica.

A hores d'ara tres projectes amenacen el paisatge i ecosistema de la nostra costa:

1.- L'aprovació de PAI's que requalifiquen terrenys costaners als termes de Cullera, Tavernes, Xeraco i Gandia, fins ara verges i protegits.

2.- L'autorització per part de l'Estat espanyol i de la Generalitat Valenciana d'extraccions petrolíferes, mitjançant la tècnica del "franking"

3.- La construcció d'una misteriosa i entranya passarel·la urbana, sobre la marjal saforenca, espai natural protegit per la mateixa Generalitat.

Tres projectes devastadors, que modificaran per sempre i de forma irreversible la nostra terra i el nostre paisatge; mentre l'opinió del poble és obviada, silenciada i fins i tot perseguida. A més a més, els nostres termes, ja han estat  violats i penetrats doblement per la MAT i el transvasament Xúquer-Vinalopó  ... i per acabar-ho de'adobar: el projecte d'autovia transversal que permetra unir l'Autopista A7 amb l'Autovia Alcoi-València

L'Ahuir ha esdevingut una icona de resistència davant a les agressions a les nostres costes, que hui proposen a Gandia i demà proposaran en Xeraco, Tavernes i/o Cullera. És per això que des de la Plataforma Pels Pobles de la Safor s'han presentat més de 5000 al·legacions a la proposta del consistori gandià de tirar endavant una modificació del Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU) de la ciutat que reclassificaria els terrenys, actualment protegits, de la marjal saforenca. També des de la Fira Autogestionada de Gandia (FiGa) s'ha endegat una campanya de signatures, des de la plataforma mediàtica CHANGE.ORG, que des d'aqui us demanem que recolzeu amb la vostra signatura.

Finalment permeteu-me agrair de tot cor (en nom propi i de la Plataforma Pels Pobles de la Safor) la tasca d'Alba Escriva, que ha posat el seu ull fotogràfic en el paratge i ha cedit de forma solidaria la seua obra a la campanya i l'aportació exquisida i acurada del Col·lectiu MEL de ROMER, pels audiovisuals que acompanyen mediàticament a la campanya  Plataforma (hui podreu  visualitzar el "spot" promocional).

Deixeu-me, però, que acabe amb un fort VISCA LA TERRA !!!! lliure d'especuladors ! lliure de corrupteles ! lliure de terrorisme cultural ! lliure de despropòsits ! LLIURE i SOBIRANA !!!! ... i recordar-vos el que totes i tots ja sabem ... què malgrat tot SOM I SEREM !!!!