* És possible la CUP a València ? ? ? ?

Sota el lema ‘És possible crear una Candidatura d’Unitat Popular a València?’, el grup promotor de la CUP a València va celebrar una xarrada i debat al Teatre Micalet de València. El candidat de la CUP de Barcelona, Xavier Monge, va apadrinar l’acte, contant de primera mà l’experiència de la creació de la candidatura a la seua ciutat. Una candidatura de base ciutadana i assemblearia a la qual, va destacar, va ser imprescindible la participació de diversos col·lectius i sectors de la població.

Vora 100 persones de manera presencial, i altres 115 a través d’Internet, van assistir i participar al debat, que va durar aproximadament dues hores. En ell es van debatir els diferents aspectes a favor i en contra de la possible creació de la candidatura. Tot i això, el grup promotor es va mostrar optimista i va dir que continuaria endavant per fer-la possible, tot encoratjant als assistents a participar-hi. [VÍDEO]

Sota el títol "És possible una Candidatura d'Unitat Popular a València?" aquest dissabte se celebrarà una xerrada a la capital valenciana per debatre sobre la possibilitat d'impulsar una assemblea local a la ciutat. La xerrada tindrà lloc a la Societat Coral el Mical de València a dos quarts de set de la tarda. A la xerrada hi intervindrà una representant del grup promotor de la CUP a València; Xavi Monge, candidat de la CUP a Barcelona a les passades eleccions municipals, i Laia Altarriba, membre del Secretariat Nacional de la formació. L’assemblea comarcal de l’Horta d’Endavant (OSAN) ha mostrat el seu suport a la xerrada ja que "com a membres de l’esquerra independentista dels Països Catalans entenem que les institucions d’àmbit local són un dels camps en què el nostre moviment ha de treballar per avançar en el procés d’alliberament social, nacional i de gènere del nostre poble". Segons explica en un comunicat, "aquelles iniciatives que aposten per una feina municipalista anticapitalista, antipatriarcal i en clau de Països Catalans suposen un pas més per al nostre projecte polític".Cartell de la xerrada

"Procés irrefrenable arreu dels Països Catalans"

De la seva banda, les organitzacions juvenils Maulets, el jovent independentista revolucionari i la Coordinadora d'Assemblees de Joves de l'Esquerra Independentista (CAJEI) han expressat també el suport al sorgiment de grups promotors de la CUP al País Valencià. Segons afirma, "aquest fenomen forma part d'un procés irrefrenable arreu dels Països Catalans que ha de concloure amb la implantació d'aquesta alternativa municipalista als pobles i ciutats valencianes". Una opció que qualifiquen de "necessària" atesa "l'actual situació de corrupció i caciquisme que caracteritza la política local a molts dels nostres municipis".

En aquest sentit, han fet una crida a participar al debat d'aquest dissabte "per parlar sobre la possibilitat d'una candidatura d'aquestes característiques al cas concret del nostre cap i casal".

Nota de suport a la xarrada “És possible una Candidatura d’Unitat Popular a València?” (SC el Micalet, 31/03/2012). [ENDAVANT-OSAN]