@AndreuValor #MalgratLaPluja

El valencià Andreu Valor acosta la seua cançó reivindicativa al Festival Sete Sóis Sete Luas de Tavernes de Valldigna [Cultura Tavernes]

La constància reflexiva i l’aposta per valors com la dignitat i la igualtat han sigut una constant en la carrera d’Andreu Valor (Cocentaina, 1978). En coherència amb la seua trajectòria, el concert que el jove cantautor ofereix el 10 d’agost, a les 20 h. en l’ermita de Sant Llorenç de Tavernes de Valldigna, pren com a punt de partida la temàtica social. L’actuació està programada en el marc del Festival Sete Sóis Sete Luas i la seua ubicació en un paratge natural té com a objectiu reivindicar les festes tradicionals dels porrats. D’esta manera, el recital del músic valencià s’integra dins de la celebració d’estes firetes on es venen dolços, llepolies, joguets i els típics cigrons torrats que han donat nom a esta trobada tradicional. En concret, el porrat de Sant Llorenç està lligat al culte religiós i al fenomen natural de la pluja dels estels Hespèrides. La iniciativa pretén obrir una finestra als grups valencians dins del festival de músiques del món per tal d’activar possibles col•laboracions futures en altres ciutats de la Xarxa. Sete Sóis Sete Luas té lloc en 30 ciutats diferents de 13 països del Mediterrani i del món d’influència lusitana. Les bases d’este projecte són l’intercanvi cultural entre llocs allunyats, mai grans urbs, sinó, principalment, ciutats mitjanes de 20.000 a 30.000 habitants. Les seus de la mostra es disseminen a Brasil, Cap Verd, Croàcia, Eslovènia, Espanya, França, Grècia, Israel, Itàlia, el Marroc, Portugal, Romania i Tunísia.

Andreu Valor i la seua esperança d’un món més habitable

La primera jornada del festival està protagonitzada, com ja hem avançat, per Andreu Valor. La vinculació del cantautor valencià amb la música ha sigut constant. De fet, sempre recorda la seua infantesa amb un instrument. L’any 2000 crea el seu primer grup al costat d’altres companys, amb el qual farà la seua iniciació al llarg de huit anys. En 2008 decideix arrancar en solitari després de la dissolució de la formació i comença a mostrar els seus temes propis, composts ja amb una temàtica social important i, com encara hui perdura, amb la intenció de canviar el seu petit món. En 2010, a càrrec de la discogràfica MésdeMil, edita el seu primer disc, En les nostres mans, un àlbum que l’ajuda a visitar gran part del territori de parla catalana i mitjançant el qual va forjant-se com a músic i com a persona. Després del bon resultat d’este primer treball, Valor encarà amb força i il•lusió el seu segon disc en solitari A l’ombra de l’obscuritat. En tres anys va fer més de 200 concerts, i esta intensitat va provocar una maduresa d’interpretació i composició que l’han ajudat a seguir. Ara, un any després del seu segon àlbum, ens sorprèn amb una tercera entrega anomenada Malgrat la pluja. En este trajecte en solitari, Valor ha estat acompanyat pel guitarrista Eduardo Tata Bats. Tal ha sigut la connexió professional entre tots dos que la producció urgent d’este nou disc ve impulsada per la marxa d’Eduardo a la seua terra natal, Argentina. De resultes, tots dos han decidit fer un disc de comiat on poder expressar el que han après tot este temps junts. En este àlbum, la novetat és el so. Un compendi de guitarres acústiques barrejades amb la dolçor de les cordes i la força de les guitarres elèctriques. La idea és dinamitzar amb els sentiments, des de la tendresa fins a la indignació, amb la intenció de contagiar-los entre el públic. Un exemple és l’últim videoclip gravat pel cantautor, Tornarem a caure, un tema destinat a la sensibilització de la societat respecte a la Llei de Dependència. “Creem cançons i ho fem amb la necessitat de fer cada dia un món més habitable”, resumeix Andreu Valor sobre este tema.

PROGRAMA 2014 {Festival Sete Sóis Sete Luas}  —  Ajuntament de Tavernes de la Valldigna.

Una plataforma de difusió de la riquesa cultural valenciana

Tavernes de Valldigna es va incorporar com a seu a Espanya al Festival SSSL en 1997 i durant quasi 20 anys, de manera ininterrompuda, ha dut a terme la programació internacional i de promoció dels grups valencians en la Xarxa. Al llarg de tota esta trajectòria, la capital de la Valldigna ha sigut una plataforma de projecció internacional per a grups teatrals, musicals, artistes plàstics, escriptors i intel•lectuals. A mesura que la Xarxa ha anat ampliant els seus camps d’acció, Tavernes hi ha participat de manera activa tant en les propostes motores com en la presència de representants significatius en els camps en què s’ha interactuat, com ara música, teatre, art, gastronomia i ceràmica. Com a resultat d’este treball de més de dues dècades, el projecte ha aportat un creixement cultural important a la ciutat i a la professió valenciana. D’esta manera, a les actuacions a Tavernes s’hi uneix la projecció dels creadors locals en altres ciutats de la Xarxa. Així, Carles Dénia, que va actuar en l’última edició a Sant Llorenç, enguany formarà part del projecte de creació musical Vibra Sóis, una formació orquestral formada per compositors i músics del Festival.