Assamblea popular #‎SalvemlAuir

Nota de Premsa. Assamblea popular per l'Auir. Salvem l'Auir.

Salvem l'Auir és un moviment social i civil nascut de l'amenaça del procés d'urbanització de la platja semiverge de l'Auir per part de l'Ajuntament de Gandia. Salvem l'Auir, està conformat per les persones que han assistit a la primera assamblea oberta organitzada ahir dia 28 de febrer a la plaça de l'Ajuntament de Gandia i també per tota aquella persona que compartisca el desig de salvar la nostra platja, una de les poques que queden al País Valencià sense urbanitzar.

És l'objectiu i el desig dels integrants de Salvem l'Auir que el treball i l'acció del grup, ha de desembocar en la descatalogació com a sol urbanitzable de baixa densitat de la platja de l'Auir i d'aquell sector, la catalogació com a sol forestal/ agrícola d'especial protecció , i consequentment en la declaració d'aquest espai com a Paratge Natural Municipal Protegit.

Després del concurs d'idees per urbanitzar l'Auir, organitzat per l'Ajuntament de Gandia, plagat de falta de democràcia, de falta de participació, de falta de garanties i amb condicionants que impossibiliten opcions de conservació, la resposta social al procés d'urbanització ha experimentat un creixement que ha fet possible la realització d'aquesta assamblea oberta. A ella han assistit al voltant de 200 persones i s'ha debatut durant gairebé 2 hores, al voltant de l'Auir, del futur que volem per a ella i de les accions que s'estan duent a terme així com les que es proposen dur a partir d'ara.
Fruit d'aquesta primera assamblea oberta, s'han acordat una sèrie d'accions per aconseguir un canvi d'actitut i de política en torn a la platja de l'Auir:

Que els moviments socials actius envers la defensa de l'Auir que fins ara han actuat de manera constant i continuada, han acordat col·laborar conjuntament dins de la plataforma social "Salvem l'Auir". La FIGA, el moviment 15M Safor-Valldigna, Pels Pobles de la Safor, Samaruc- Ecologistes en Acció i l'Assamblea pel Territori de la Safor, acorden rotar la secretaria d'aquesta plataforma social i fer-se càrrec de la tasca organitzativa.

Que els partits polítics presents EUPV, Els Verds, Compromís i PSPV, donen el seu suport a la plataforma en la seua reivindicació per tal d'evitar el procés d'urbanització de la platja de l'Auir.
Que seguint la Carta de Participació Social de l'Ajuntament de Gandia, Salvem l'Auir exigeix un referendum popular per tal de decidir si la ciutadania de Gandia vol o no vol aquest procés d'urbanització en l'Auir.
Que es formule una pregunta al proper Ple Municipal sobre els danys econòmics, ambientals, paisatgístics i humans que suposarien una possible urbanització d'aquell espai.
S'ha concretat una concentració social per tal de manifestar el nostre rebuig a un concurs d'idees manipulat i sense garanties democràtiques de cap tipus que es farà saber en un breu període de temps.
Finalment els moviments implicats en Salvem l'Auir considerem un èxit aquesta primera convocatòria, que ha suposat un debat intents sobre els passos a seguir per protegir l'Auir i que ha suposat la implicació de la ciutadania en la creació d'una estratègia de defensa d'un magnífic espai de vida. El divendres 31 de gener, s'ha convocat novament a les persones que conformen o donen suport a aquest moviment, a la xerrada sobre l'Auir que es realitzarà a la sala de la Biblioteca  Central a les 19.30 hores.
Agraïts i agraïdes per la difusió d'aquesta informació,
Salvem l'Auir.

Imatges

#‎SalvemlAuir
Foto panoràmica. Àlex Ruiz.

#‎SalvemlAuir