*** DIADA CONTRA la LGTBfòbia

Volem la Llei contra la LGTBfòbia [PLATAFORMA entitats LGTB.CAT]

Les entitats sota-sigants manifesten el seu suport a l’aprovació d’una Llei específica per prevenir i eradicar la LGTBfòbia entre la societat catalana, tal i com promou al Parlament de Catalunya. Des de la riquesa i la diversitat, cal treballar plegats tots i totes per aconseguir objectius comuns. Entitats que històricament eren antagòniques han sabut reconduir el diàleg per construir un nou camí obert a tot el col•lectiu LGTB.
Si bé s’ha avançat notablement en el reconeixement de drets reals de les persones lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals, encara queda molt de camí a recórrer, especialment, en l’àmbit de combatre actituds i accions que vulneren els drets i llibertats de les persones per la seva orientació sexual o d’identitat de gènere.
Les entitats LGTB volen refermar la seva actitud oberta a dialogar tant amb el Govern de Catalunya com amb el conjunt de forces parlamentàries per assolir el màxim consens possible perquè es pugui disposar d’un marc normatiu específic i útil.
Catalunya ha estat pionera en la defensa dels drets civils i llibertats del col•lectiu LGTB, havent acollit el naixement de les primeres associacions i en la regulació de marcs normatius que han afavorit el camí cap a la igualtat i la justícia social. Ara cal fer un pas més.
El teixit associatiu LGTB vol deixar clar que en cap cas s’oposa al Document de Bases que el Govern ha presentat per una futura Llei antidiscriminació, però considera que la proposta normativa és massa àmplia volent regular col•lectius amb problemàtiques tan diverses com poden ser les persones discapacitades, immigrades, minories religioses i ètniques i persones LGTB, i dubta de la seva eficàcia real.
Més enllà de l’aritmètica parlamentària, el projecte de Llei contra la LGTBfòbia, que compta ja amb el consens del Consell Nacional LGTB, recull la demanda històrica del teixit associatiu que ha liderat durant més de trenta anys la reivindicació dels drets de les persones lesbianes, gais, bisexuals i transsexuals. Aquests col•lectius de ciutadanes i ciutadans han assolit en els darrers anys un reconeixement social i polític que se’ls havia negat tradicionalment, però encara s’allunya de la plena normalització.
El Projecte de Llei respon millor a unes necessitats de naturalesa social, per això que cal recollir els drets inherents de les persones i, en aquest cas, referents a aquest col•lectiu. Especialment en els àmbits de l’educació, el laboral, el sanitari i serveis socials, en la cultura i el lleure, l’esport i en el ple reconeixement de tot tipus de models familiars.
La visibilitat pública de persones LGTB, allunyada d’estereotips i de connotacions negatives ha de ser un altre dels àmbits importants que cal abordar.
Per tot plegat, cal una Llei específica que, ben segur servirà per aconseguir reduir la discriminació i fomentar a la ciutadania en general valors d’igualtat, respecte i acceptació de la diversitat.

Coordinadora de Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals de Catalunya
FAGC