El MDT desmenteix al diari LEVANTE

Sobre la polseguera aixecada per un titular periodístic

En relació al titular de la notícia apareguda en alguns mitjans, on s’especula sobre una possible candidatura independentista al País Valencià, el Moviment de Defensa de la Terra vol fer els aclariments següents:

• L’MDT i la resta d’organitzacions independentistes que participem en la iniciativa “Nosaltres els fusterians” vam exposar a Prada els eixos d’aquesta campanya centrada a homenatjar i vindicar la figura política de Joan Fuster i recuperar les seves aportacions més valuoses: la constatació de la unicitat del conjunt del poble català, l’aposta per treballar sense renúncies per la independència dels Països Catalans i la necessitat d’un canvi de paradigma econòmic i social a favor dels interessos del conjunt del poble treballador.
  • Tot i la consistència política d’aquest temes que hauríem d’ajudar-nos a centrar el debat sobre l’estratègia independentista, el debat s’ha generat a partir de l’enrenou aixecat per uns comentaris sobre la possibilitat d’un projecte electoral unitari al País Valèncià. L’MDT considera que avui en dia ens trobem en un escenari en què el que cal és continuar treballant unitàriament tant en el pla social com a nivell polític per tal d’incrementar la capacitat de mobilització del nostre poble contra les politiques capitalistes, autonomistes i espanyolitzadores.
  • Les prioritats polítiques de l’MDT al País Valencià passen tant pel desplegament de la Unitat Popular i, per tant, de la CUP com per un treball conjunt amb altres forces independentistes en l’espai que anomenem de la Ruptura Democràtica per la Independència, la cara més visible del qual al País Valencià és actualment la campanya “Nosaltres els fusterians”, que confiem que evolucione tant en la seva capacitat política com en la seva capacitat d’integració d’aquells que coincidint en allò bàsic encara no formen part d’aquesta iniciativa.