Marxa Intercomarcal pels Països Catalans

Els dies 26 i 27 de març tindrà lloc la 4a Marxa Intercomarcal pels Països Catalans, convocada des de VIARANY (Grup de Muntanya de l'Esquerra Independentista) que enguany es trasllada a les comarques de l'Alcoià, el Comtat i la Vall d'Albaida.

WWW.VIARANY.ORG de la ruta - descripció

Eixirem des d’Alcoi per anar a buscar el barranc del Cint, per on pujarem fins al Mas dels Capellans. Des d’ací, guanyarem el Coll d’En Sabata per enfilar la pujada al Montcabrer, tot passant pel costat de les Penyes Monteses. Coronarem el cim més alt de Mariola amb els seus 1.390 metres d’alçada i tombarem per la font del Pouet cap a la baixada clàssica al Refugi i a les Caves on farem la parada per dinar. De vesprada tindrem 2 possibilitats: baixar directes cap a Agres per la senda del Convent o, per als qui vulgueu més, baixar seguint la ruta de les Caves on tindrem l’oportunitat de conèixer aquestes antigues construccions que encara romanen dempeus des que van ser construïdes per explotar la neu per fabricar gel. Finalitzarem la jornada al poble d’Agres amb un bon sopar per a recuperar forces de cara al Benicadell.

El segon dia eixirem des d’Agres a buscar l’estació de trens, creuarem la famosa Valleta i buscarem la pujada per la Serra de la Solana que ens conduirà en un parell d’hores fins al cim de la Covalta, ja a tocar de la veïna Vall d’Albaida. Després baixarem cap al Port d’Albaida, frontera natural entre ambdues comarques. Creuarem el port i enfilarem cap a les Fontetes d’Albaida, des d’on ens acostarem a les Caves de Carcaixent, al costat d’uns masos abandonats. Arribats ací enfilarem per la bonica i ombrívola senda que recorre la carena del Benicadell. Primerament passarem per la Cava del Benicadell, on pararem per a dinar i a continuació només restarà pujar fins el mateix cim de 1.100 metres i baixar al poble de Beniatjar, on conclourà la 4a Marxa Intercomarcal pels Països Catalans.

Per apuntar-vos-hi, cal que empleneu la butlleta d'inscripció i ens l'envieu a viarany@hotmail.com

+ info http://www.uv.es/lanuza/MarxaIntercomarcalPPCC2011.pdf