PRIMAVERA VALENCIANA

Convocatòria mobilització en rebuig de la violència policíaca a València [Endavant OSAN]

En una reunió que ha tingut lloc aquest matí entre partits, organitzacions polítiques, entittas cíviques i sindicats, entre les quals Endavant OSAN, s’ha decidit convocar una concentració demà dimecres a les 18.00h al carrer Marqués de Calvo Sotelo de València, davant de l’IES Lluís Vives, per a mostrar el rebuig que inspira l’actuació brutal de la policia, exigir el seu cessament immediat i l’alliberació, sense càrrecs, de les persones detingudes durant aquests dies als carrers de València.

La concentració es traslladarà pel carrer Xàtiva fins el número 60 del carrer Colom, davant la seu de la Delegació del Govern. Les entitats convocants vetlaran, en tot moment, pel correcte desenvolupament de la concentració.

Així mateix des d’Endavant OSAN comminem a la comunitat educativa dels Països Catalans a sumar-se a les mostres de rebuig davant l’actuació de les forces d’ocupació contra els i les estudiants en lluita. Invitem doncs a reproduir les mobilitzacions a tot el territori. Així mateix, demanem que se secunde massivament la vaga per l’educació pública convocada el 29 de febrer. València no es pot quedar sola: la repressió no ens aturarà!.

València està que crema!!! València està en flames!! La repressió policial és absolutament indescriptible!! Però la resposta dels i les estudiants, i de tot el poble treballador és senzillament meravellosa, solidària, combativa i d'una dignitat impresionant.

Ara mateix tenim una companya de la COS de l'Horta a l'Hospital, ja que quasi acaben amb ella els policies espanyols en una de les primeres càrregues policials, cap a les 15h30 davant l'IES Lluis Vives. La càrrega li ha provocat una sìncope cardiaca que quasi la deixa al lloc, i que ha fet que haja estat avacuada amb ambulància.

Des de les 15h les càrregues policials, carreres, etc., s'han succeït de forma ininterrompuda per tot el centre de València.

A l'IES Lluis Vives han aribat a carregar els policies dues vegades dins del propi centre educatiu.

Han carregat i apallissat als propis vianants, a persones que esperaven el bus o que venien de fer la compra.

Hi ha una vintena de persones detingudes (almenys 3 d'elles menors d'edat)

Els i les ferides són innumerables... fins al punt que la pròpia policia acabava portant a desenes i desenes de joves ferits als hospitals (amb la intenció d'eviar denúncies, etc.)

Han hagut càrregues amb pilotes de goma i lacrimògens.

S'ha ocupat la Facultat d'Història, i també s'han produit càrregues i carreres per tota l'avinguda de Blasco Ibànyez, al nord de la ciutat.

Hi ha policia per tot arreu. Helicòpters. Controls de la guàrdia civil per diferents accesos de l'Horta Nord.

Davant de tota aquesta enorme i absolutament "descontrolada" violència policial i estatal, el jovent i el poble treballador estan donant una lliçó de combativitat, solidaritat i dignitat, que emociona fins l'extrem.
Les mostres d'estima, de suport, de solidaritat, de dignitat, de ràbia, d'orgull, d'intel·ligència, etc., que s'han vist durant aquestes hores són dignes d'un autèntic NOVECENTO. L'emoció i la ràbia no em deixen ni parlar!!!!

Ara mateix, després de més de 7h!!!, la lluita continua als carrers de València!!
I demà dimarts, els i les estudiants han tornat a convocar-s'hi a les 14h45 davat l'Estació del Nord de València, davant l'IES Lluis Vives...

COMENÇA L'AUTÈNTICA PRIMAVERA VALENCIANA!! COMENÇA L'AUTÈNTICA PRIMAVERA DELS PAÏSOS CATALANS!!

L'estat, i al seu cap en aquesta ocasió el cap major dels torturadors, Jorge Fernandez Diez, ha tornat a usar València com a laboratori de proves repressives pel conjunt del nostre país, i pel conjunt de l'estat espanyol... i només estan aconseguint que tota la ràbia accumulada comence a brollar com l'aigua neta i bona dels brolladors de l'Albufera de València.

L'estat espanyol, a cara descoberta, ens ha declarat la guerra (per fi de forma oberta) a totes les treballadores i treballadors, a tots els Països Catalans, a tots els pobles treballadors ocupats i represaliats pel seu imperialisme i barbàrie, mentre els seus còmplices del PsoE, CCOO i UGT resten callats i/o amb "boniques paraules"!!!

Ja està bé!!!
Plantem cara... però amb peus, cap i cor!!!
Convoquem concentracions, mobilitzacions i accions de solidaritat arreu dels Països Catalans per favor!!!
Organitzem caixes de resistència, bons d'ajut, distribuim totes les notícies que ens arriben!!

I avancem des de ja, cap a la vaga general!!!
Necessitem mobilitzacions unitàries massives arreu!!!! NECESSITEM JA LA VAGA GENERAL!!!!

Ara mateix, tot el poble treballador hem d'estar units com un puny. Que els sacrificis de totes les companyes i companys de València no siga de bades!!!!

Contra la repressió... organització, unitat, solidaritat, acció i lluita!!!!

Gonçal Bravo
Portaveu nacional de la COS - Coordinadora Obrera Sindical - COS
sindicat per l'alliberament de gènere, de classe i nacional dels Països Catalans

Suport i treball per consolidar la convocatòria de Vaga General als IES arreu dels Països Catalans al sud de l’Albera, feta per les companyes i companys del SEPC, el 29 de febrer.

Des de la COS, volem mostrar públicament tot el nostre suport incondicional amb el nostre sindicat germà, el SEPC, amb la seva convocatòria de Vaga General als Instituts d’Ensenyament Secundari arreu dels Països Catalans pel 29 de febrer.

Manifest Vaga Instituts del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans

Benvolguts companys i companyes!

Amb les retallades al sector públic i la progressiva privatització i mercantilització de l’ensenyament i la sanitat observem com els mercats financers cada cop més marquen les prioritats als governs estatals i autonòmics sobre on han de retallar i qui ha de pagar la seva crisi.

Aquests governs són els responsables de retallar els recursos necessaris per a la nostra educació. Ells s'han encarregat de retallar els sous dels nostres mestres, han privat l'entrada de nou professorat i la seva renovació mitjançant l'eliminació de noves places de mestre. Mantenen a milers d’estudiants fent classes en barracons sense calefacció i en aules massificades. Tanquen centres públics per “falta de pressupost” i posen tot tipus d'impediments per limitar l’accés a l’ensenyament en funció de les possibilitats econòmiques. A més i per si no fos prou, el nou ministre d’educació del govern espanyol, José Ignacio Wert, ha anunciat que ampliarà el batxillerat a tres anys i que vigilarà que es pugui triar l’educació en castellà al Principat de Catalunya, en altres paraules, vetllarà perquè la nostra llengua sigui minoritzada progressivament fins a desaparèixer. Aquesta política lingüística no és nova al nostre país: José Ramón Bauzà ha eliminat la immersió del català com a llengua vehicular a les escoles de les Illes Balears i Pitiüses i al País Valencià. Els atacs contra el català als centres educatius venen de lluny i es  van perpetrant a cada nou govern del Partir Popular.

Davant aquests fets el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) ha decidit convocar una Vaga d’ensenyament als Instituts dels Països Catalans, que coincidirà amb una vaga general d'universitats, per mostrar el rebuig a aquestes mesures neoliberals que empitjoren l'educació i posen en perill el nostre futur. Així, convidem a totes les estudiants dels instituts dels Països Catalans (sota dominació espanyola) a secundar la vaga prevista pel proper 29 de febrer i a assistir als actes i manifestacions convocades als seus pobles, viles, barris i ciutats.

Que no ens toquin la pública ni el català!

Lluitem contra les retallades, aturem la mercantilització!

Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans