#RojaaFabra ★★★★ VOLEM VALENCIÀ!

Convoquen:

ACPV , Ca Revolta, Escola Valenciana, Societat Coral El Micalet, Valencians pel Canvi, La Unió de Llauradors i Ramaders, Fapa-València, CCOOPV, UGTPV, Intersindical Valenciana, Plataforma en defensa de la llei de la dependència, Coordinadora Discapacitat i Dependència, ACDESA-PV, Col·lectiu Ovidi Montllor, ACICOM, Plataforma per l’Ensenyament Públic, Comitè d’empresa de Canal 9, Salvem el Cabanyal, Federació de Dones Progressistes, Mildenou, Comité d’Empresa RTVV, PAH, Grup per a la recuperació de la memòria històrica, Comissió cívica per un hospital digne a Campanar, Coordinadora de Plataformas en Defensa de las Personas Desempleadas, Compromís, EUPV, PSPV-PSOE.

VOLEM VALENCIÀ
ENS IMPOSEN CASTELLÀ  - Endavant Benimaclet

Si res no ho atura, abans d'un mes, el curs de 3r d'Infantil del Col·legi Públic Pare Català perdrà una de les seues línies en valencià que passarà a ser en castellà. Si açò passa, 21 xiquets i xiquetes que volen estudiar en valencià ho hauran de fer obligatòriament en castellà. A més, açò obligarà a reagrupar totes les classes, o siga desfer grups ja consolidats, canviar de mestra, destruir els referents que ja s'han creat, etc.

Qualsevol persona que haja tingut fills és conscient de la importància de l'estabilitat en l'escolarització als tres anys i pot entendre el despropòsit que suposa la mesura.

Des de la conselleria d'Educació no ens donen cap solució i asseguren que ells estan “obligats” pels tribunals, però la veritat és que a hores d'ara cap jutge s'ha manifestat sobre la qüestió i que no hi ha cap document que prove aquesta obligació.

Fonts jurídiques consultades pels pares i mares afectats asseguren que els errors administratius que al·lega conselleria i els demandants són subsanables i que no tindrien perquè comportar l'anul·lació de la línia en valencià.

De fet, la mateixa conselleria reconeix que totes les famílies van ser degudament informades i que la “inseguretat jurídica” al·legada pels demandants no té raó de ser.

A les dos famílies demandants se'ls han ofert diferents solucions (canvi a una escola privada pagada per la conselleria, habilitació d'un grup propi etc.) que ells han rebutjat sempre. En un correu enviat a la classe ja fa mesos que van amenaçar en que la seua intenció era carregar-se la línia en valencià.

Només demanem que també se'ns oferisquen alternatives reals a nosaltres i que es mantinga el projecte educatiu que el Col·legi Pare Català i tota la seua comunitat desitgen.

Divendres 7 de març
VINE A DEFENSAR LA NOSTRA ESCOLA!
Tots junts a la concentració #ROJA A FABRA

17:15 > PORTA D’INFANTIL de Pare Català
18:30 > parades de busos de la Pl. la Reina

ACCIÓ CULTURAL “TRAU TARGETA ROJA A FABRA” PER NEGAR-SE A RECLAMAR EL DEUTE HISTÒRIC  - Acció Cultural del País Valencià

Un motiu més per participar en la concentració unitària d’avui

Acció Cultural del País Valencià (ACPV) ha convocat els seus socis i simpatitzants a les 18h a les Torres de Quart per eixir junts cap a la plaça de la Mare de Déu per a participar en la concentració “Roja a Fabra”. La nostra entitat convoca la mobilització amb el lema “Volem televisions i ràdios en la nostra llengua. Sí a TV3, sí a Catalunya Ràdio, sí a RTVV”.

Però aquesta no és l’única reivindicació que legítimament fa la nostra entitat, en defensa dels interessos dels valencians: la reclamació d’un finançament just ja va ser motiu d’una campanya que ACPV va fer l’any passat, i dissortadament continua sent ben vigent.

La decisió del Govern valencià d’oposar-se a la proposta (presentada pel grup parlamentari de Compromís) de fer una llei per a la recuperació del deute històric (allò que l’Estat espanyol ens deu a tots els valencians acumulat durant el període 2002-12 precisament a causa que no tenim un finançament adequat) demostra la incapacitat del president Fabra per defensar els valencians i la seua submissió al Govern espanyol.

Estem parlant d’un deute que suma 13.449 milions d’euros i que, per tant, és una quantitat molt important, i més en un context de crisi i de situació de fallida de la hisenda autonòmica, fet que paguem els valencians (perquè no hi ha diners per a serveis socials, creació de llocs de treball, política cultural…).

Acció Cultural considera que la reclamació del deute històric i la negociació d’un finançament just és una reivindicació central per a la garantia de l’autogovern dels valencians i del nostre futur com a poble, com ho és igualment la reclamació de la recuperació dels mitjans de comunicació en llengua pròpia, i per això dóna suport a tota iniciativa que vaja en aquest sentit. I també per eixe mateix motiu, vista la dimissió del president Fabra del seu deure d’encapçalar la defensa dels interessos dels valencians, ens reafirmem en la necessitat que avui la societat valenciana trega “targeta roja” a Fabra.

Imatges

★ ROJA a FABRA