CUP VALÈNCIA

@UPxValencia crida a reconstruir @RTVV

Davant l'anunci del Govern d’Alberto Fabra de tancar Radio Televisió Valenciana, la CUP de València condemna la gestió política i econòmica que s'ha fet dels nostres mitjans propis, i es solidaritza amb les treballadores i treballadors afectats.

Els qui han desprestigiat i arruinat l'únic mitjà de comunicació públic del País Valencià, on la nostra llengua no sempre ha estat respectada i que després de prohibir Tv3, continuen en el procés de marginació del valencià com a llengua vehicular, són els qui han acabat de destruir-lo del tot, amb la poca elegància característica del Consell i amb excuses de mal pagadors, mai millor dit. Recordem que RTVV suposa un 0'6% del pressupost de la Generalitat, eixos que alhora contemplen la compra de deute privat i seguixen mantenint els estòmacs agraïts del poder.

La dreta no sap gestionar. Acabem amb aquesta fal·làcia. El seu afany privatitzador i destructor dels serveis públics els impedix ser considerats ni bon gestors, com sempre han volgut fer creure, ni patriotes. Ho hem vist amb Artur Mas i el seu camí cap a un Estat propi esquifit, amb cada vegada menys esfera pública i sobirania real, i ho veiem ací amb un PP que s'ha omplert durant anys la boca amb una falsa valencianitat que no és més que el bonic aparador d'una botiga on s'ho han venut tot.

Des de fa 24 anys RTVV ha estat un referent per a tot el poble valencià. Referent de la manipulació informativa, referent de la castellanització, referent de la persecució de lèxic "no suficientment valencià”, referent de la provincialització del País Valencià, referent de "las nuevas glorias" a Espanya, referent de la pitjor televisió d'entreteniment, referent de la externalització i la privatització, referent dels enxufismes i les prevaricacions, referent de la genuflexió davant el poder i altaveu de "grandes eventos", referent de la coentor de certs sectors socials valencians, referent d'una inconprensible presència mediàtica de l'esglèsia, en definitiva, referent de tot allò que rebutgem des d'una perspectiva vertebradora nacionalment, socialment i culturalment.

Ara, però, potser és el moment de defensar-la. No de recuperar la televisió folcloritzant i localista sinò de transformar-la en una televisió que comence des de zero al servei de la informació objectiva, verídica, plural i que defense els interessos de la majoria. Una nova RTVV que puga ser l'altaveu dels sense veu: del moviments socials i de les majories marginades. Una nova RTVV que funcione com a motor de la indústria audiovisual valenciana. Una RTVV transparent i sota control democràtic. Una RTVV amb un model lingüístic científic i obertament defensor de la unitat de la llengua.

Ens toca reconstruir-ho tot, amb voluntat i poder popular, des de baix. Perquè volem seguir existint, volem seguir comunicant-nos.

Alternativa per València - CUP